Skip to main content

Veshtrim i shkurter ne Sijar (E Drejta Islame e Kombeve ose E drejta nderkombetare Islame)

Brenda literatures ligjore perendimore vazhdon te ekzistoje nje debat substancial rreth pranimit te te Drejtes Nderkombetare si hapsire e ndryshme e te drejtes dhe marredhenies se saj me ligjet vendore (te shteteve). [Feldman; "Monism, Dualism
and Constitutional Legitimacy"].
E Drejta Nderkombetare Islame e njohur si "Sijar", ne kete kuptim eshte substancialisht e ndryshme prej homologes se saj perendimore.
Se pari, "Sijari" eshte njohur si pjese integrale e te Drejtes Islame dhe Jurisprudences Islame. [(1994) 15 Michigan Journal of International Law 605, 611]
Se dyti, "Sijar" eshte zhvilluar ne nje organ plotesisht funksional te Sheriatit (Principet e te Drejtes Islame) disa shekuj para cdo zhvillimi te njgjashem ne boten perendimore.
Sijar, nese merret ne kuptimin e te Drejtes Islame te kombeve, eshte i tille, por eshte nje kapitull i Corpus Juris te Islamit, te cilit i detyrohen jo vetem ata qe besojne ne Islam, por edhe ata te cilet kerkojne te mbrojne interesat e tyre ne perputhshmeri me Islamin.
Kjo pjese e te Drejtes dhe Konvencionit te vendit, sebashku me detyrimet qe sjellin Traktatet, te cilat shteti Mysliman (de facto/de jure) zbaton ne marredheniet me shtetet e tjera (de facto/de jure).
Burimet e Sijarit, jane po ato te te Drejtes Islame.



Ka nje game keqkuptimesh ne lidhje me kuptimin, permbajtjen dhe fusheveprimin e Sijarit.
Keqkuptimi i pare lidhet me idene se teresia e te Drejtes Islame, sic paraqitet ne dy burimet primare (Kur'an dhe Sunnet), perfaqson shprehjen perfundimtare te Vullnetit Hyjnor dhe se metej, asnje proces rafinimi dhe revizionimit eshte i lejueshem ose i mundshem ne dy burimet e paracaktuara.
Gjithsesi nje pjese e juristeve islame nuk pajtohen por theksojne nevojen e vazhdimit te rishikimit dhe zhvillimit te te Drejtes Islame.
Definimi i Sijar nuk duhet te humbase vizionin e kuadrit histroik Islam.
Studime te bazuara ne nje burim te vetem ne literaturen klasike, apo ne disa burime, por te te njejtes periudhe, jane te destinuara te pershkruajne vetem Islamin ashtu sic ka qene ne nje moment te caktuar kohe, jo te bashkekohesise dhe zhvillimit ne pikepamjen Islame te te Drejtes dhe Marredhenieve Nderkombetare.

E Drejta Islame e Kombeve, ne fakt eshte produkt i proceseve te vazhdueshme te spekulimeve juridike pergjate epokave te ndryshme nga ana e juristeve me autritet. E Drejta Islame e Kombeve eshte pjese e corpus e te Drejtes Islame, ashtu sikurse  "Jus Gentium"-i origjinal ishte ligjit komunal romak.
E Drejta Islame eshte e Drejte Fetare vetem ne sensin se arsyet themelore etike dhe disa principe gjenerale gjenden ne Kur'an dhe ne deklarimet e Profetit Muhamed s.a.v.s.
Pertej kesaj, korpusi i te Drejtes Islame, ashtu sikurse eshte zhvilluar pergjate epokave eshte Antropogenis (proces njerezor) ne kuptimin se ajo ka rezultuar prej perpjekjeve (Ixhtihad) te Juristeve te shkollave te ndryshme te te Drejtes.  

Comments

Popular posts from this blog

Irfan Makki "I Believe" [Download] full new R&B Islamic album

Irfan Makki "I Belive" 2011 full album Nasheed artist and songwriter Irfan Makki’s songs offer up vibrant imagery with the innocence of a child-like observer and the wisdom of an elderly man, blended with world beat percussion, South Asian rhythms and a distinctive urban R&B vocal style. A sensitive songwriter with a humble stage presence, Irfan has performed all over the UK, US, and Canada, sharing the stage with such artists and friends such as Dawud Wharnsby Ali, Zain Bikha, 786, and the US based hip hop group Native Deen. Born in Pakistan and migrating to Canada with his family as an infant, singer/songwriter Irfan Makki grew up within a community celebrating the diversity of cultures. Enchanted by dreams of utilizing his own voice in recitation and song, Irfan began to hone his own natural vocal talents. Throughout his teen years he immersed himself in the development of his unique musical style. The blessing of growing up against the multicultural city-scape of T...

Nga Bashkim Shehu: Leter nga ferri per Nexhmije Hoxhen

Leter nga ferri per Nexhmije Hoxhen Nga Bashkim Shehu Merr: Nexhmije Hoxha, Pularia e Laprakes Tirana, ALBANIA Zonje, Meqe nuk kam rruge tjeter per te sqaruar disa ceshtje me ju, po ju dergoj kete leter nepermjet gazetes "Korrieri". Si ndonja 2 vjet te shkuara, ju jam lutur, po nepermjet "Korrieri", qe te vertetoni se me cilat sherbime agjenturore ka qene i lidhur im ate, Mehmet Shehu, qe te mund te kerkoja pastaj prej shteteve perkatese pension si familje deshmori. Prandaj dhe e prita me interes botimin e kujtimeve tuaja ne faqet e gazetes me te madhe te Shqiperise, mirepo mbeta i zhgenjyer, duke pare se ishin nje perifrazim i zgjeruar apo konspektim talmudik i nje kapitulli te nje libri te burrit tuaj, botuar ketu e njezeteca vjet me pare.

Kreshnik Osmani: Plumbat e Sarajevës dhe pranvera arabo-amerikane

Nga: Kreshnik Osmani Me shumë interes dhe shqetësim dëgjova lajmin e atyre “pak” plumbave që vërshuan mbi muret e ambasadës amerikane në Sarajevë dhe prej tytës së një arme ballkanike me motive lindore u përpoqa të vjel lajme, prognoza e analiza psiko-sociale që dilnin të mbështjella plot afsh bashkë me tymin e së njëjtës tytë. Teksa i hedh një vështrim të ftohtë lajmit - për të qenë sa më realist - konstatoj me keqardhje se kjo histori është diçka më e thellë sesa çmenduria e pakontrolluar e një individi të dëshpëruar apo ekstremist. Rrufeshëm transportova vetveten për në Tiranë mbi “trenin” e ngarkuar rrëmujshëm me mendimet e mia të fundjavës dhe në përpjekje për të sistemuar të njëjtën rrëmujë u ula të hedh disa rreshta në kartë.  Nuk kam dëshirë ta mohoj se i shoqëruar prej imagjinatës time jo tërësisht të shfrenuar “u hodha në sulm” nëpërmjet perceptimit tim modest dhe tentova të fantazoj tekstin e kabllogrameve të rradhës prej selive diplomatike të Washingtonit në Ballkan, ...