Me emrin e Allahut, Meshiruesit, Meshireberesit
Lavdet dhe Falenderimet i takojne Allahut, Zotit te boteve.
Paqa dhe Begatia e Allahut jane mbi zoterine tone Muhamedin, mbi Familjen e tij te paster, mbi shoket e tij te ndershem dhe mbi ata qe pasuan deri ne Diten e Gjykimit, e me pas:
Sic publikon Ibnul Xheuzij, Imam Ahmedi i eshte pergjigjur pyetjes se djalit te tij rreth Imam Aliut k.w. dhe Mu'avijes, se Aliu ka pasur shume armiq qe kane gjurmuar t'u gjejne ndonje turp dhe nuk kane arritur t'i gjejne asnje. Dhe i jane kthyer njeriut qe e luftoi duke sajuar kurthe ndaj Aliut. Ne kete menyre tregoi se c'sajuan per personin e Mu'avijes si vlera dhe merita, te cilat nuk kane asngje te vertete ne origjine.
Ashtu sic tregon edhe Ibn Haxher ne Fet'h por edhe Mubarekfuri ne Tuhfeh se per Mu'avijen ekzistojne nje sere hadithesh qe flasin rreth vlerave te tij, por asnjera prej tyre nuk provohet nga ana e zinxhirit te transmetimit. Kete qendrim kane edhe Is'hak ibn Rahwujeh (Rahawijeh) edhe Imam Nesaiju kategorikisht.
Nuk mbetet mbrapa ne kete aspekt edhe vete Imami i Vehabive, Ibn Tejmijeh, i cili ne Minhaxh 4/400 ose 4/231 pasi permend Librin e Mirvanisteve thote: Nje gurp njerezish sajuan vlera dhe merita per Mu'avijen dhe trasnmetuan edhe hadithe prej Pejgamberit per to e te gjitha jane genjeshtra.
Megjithate, ne ditet tona te rremujshme nuk ben habi te gjesh si Shejhu i Vehabive ne Hadith Nasrudin Albani i cili per te inkurajuar mez'hebin e tij nasibist dhe te tjere te te njejtit thes eshte munduar te mbuloje diellin me shoshe, kjo qofte edhe mbi barrat e kontradiktes se vetvetes ne klasifikimin e haditheve ne interes te Mu'avijes babait te Nasibizmit.
Fillimisht Nasir Albani klasifikon si Sahih hadithin e Umejr ibn Said qe thote: Mos e permendni Mu'avijen pervecse me te mira, sepse kam degjuar te derguarin e Allahut s.a.v.s. te thote: "O Allahu udhezo me te" [Sahih Sunen Et-Tirmidhij, 3/236, thote Albani: Sahih me ate para tij]
Mirepo fatkeqsisht per Nasir Albanin hadithi eshte Meudu (i shpikur) per shkak se ne transmetim gjendet Amr ibn Uakid, per te cilin vete Nasir Albani ka thene ne Daifin e tij 2/341: "Amr ibn Uakid, Metruk (i abandonuar) ashtu sic gjendet ne Et-Takrijb".
Gjithashtu edhe ne Sahihun e tij 1/457 Nasir Albani thote qe Amr ibn Uakid eshte Metruk.
E megjithate, hafizet e hadithit per Amr ibn Uakid kane potencuar se ai eshte Genjeshtar [shih Tehdhijb Et-Tehdhijb, 7/102]
Por le te shohim si duket fjala e Albanit kur thote: Sahih me ate para tij.
Albani e paraqet hadithin qe e transmeton Abdurrahman ibn Ebi Umejreh Merfu' "O Allah beje ate te udhezuar, udhezues dhe udhezo me te"
Ebu Hatim er-Razij sic gjendet tek Ilel El-Hadijth e te birit 2/362-363, thote: Adurrahman ibn Ebi Umejereh nuk e ka degjuar kete hadith nga Pejgamberi s.a.v.s.
Ndersa Ibn Haxher ne Tehdhijb 6/220 duke cituar Hafizin Ibn Abdilberr se ky Abdurrahman ibn Ebi Umejr: "Nuk provohet qenesia e tij Sahabi dhe nuk provohet Isnadi i hadithit te tij"
Linjat e ketij hadithit qarkullojne rreth Said ibn Abdulaziz, prej Rebi'ah ibn Jezijd, prej Abdurrahman ibn Umejreh.
Said ibn Abdulazizi ngaterrohet ashtu sic e ka konfirmuar edhe vete Nasir Albani. Biles Albani pretendon se ate e ka pasuar nje grup transmetuesish, por kjo nuk vertetohet, sepse kushdo qe deshiron t'i kthehet inspektimit te ketyre pasimeve sic i pretendon Albani ne librin e tij, do te shohesh se te gjitha qarkullojne rreth Said ibn Abdulazizit dhe ky ngaterrohej sic e konfirmon Ebu Mes'her, Ebu Daud dhe Jahja ibn Mu'ijn [shih Tehdhijb, Dhehebi, 4/54], sikurse e thame edhe me siper qe Albani e pranon ngaterresen e Abdulazizit ne Daifin e vet 3/393 dhe ne Sahihun e vet 2/647
Nje nga hadithet e tjera qe jane ne qarkullim dhe qe duan me cdo kusht t'i atribuojne Mu'avijes vlera dhe merita te profetizuara, eshte transmetimi: O Allah, mesoja Librin (Kur'anin) dhe shpetoje nga denimi".
Ky hadith nuk mund te provohet per disa arsye:
Po ashtu edhe Dhehebiju ne Mijzan 1/433 thote: "Mexh'hul (anonim) dhe kushti i tij eshte se nuk mund te thuhet ky term vetem nese kete gje e thote Ebu Hatim Er-Razij".
Ebu Hatim ka thene: "Po, Ebu Umer ibn Abdilberr ka thene rreth tij se eshte Mexh'hul dhe hadithi i tij Munkir (i papranueshem)".
Ebu Hatim ka cituar ketu te atin ne Xherh ue Et-Ta'dijl 3/75.
Po te shohesh ne transmetime, transmetuesit jane te gjithe Shami (nga Shami - bastioni i Nasibisteve) Ibn Zijadi eshte Shami, Junis ibn Sejf eshte Shami dhe Mu'avijeh ibn Salih eshte Shami, per te fundit ka thene Hafizi ne Takrijb "I sinqert, por ka iluzione", ndersa ne Tehdhijb 1/189 ka thene: Shkurtimisht, se c'kane thene per te: Jahja ibn Said El-Kattan nuk e pelqente ate, ndersa ne transmetimin sipas Ibn Mu'ijn: Nuk eshte i pelqyeshem (Merdij) dhe Ebu Is'hak El-Fezzarij ka thene: Nuk ka autoritet per t'u transmetuar prej tij, Ibn Ebi Khajthameh ka thene: Terhiqet shume pas hadithit te Ehli Shamit.
Dhehebiju ka folur rreth tekstit (metn) te ketij hadithi prej disa linjave te tjera ne Mizan 1/388 se ai eshte: Munkir shume (I papranueshem) dhe ne linja ekziston nje person anonim qe nuk dihet se kush eshte.
Kete hadith e ka klasifikuar Daif edhe vete Nasir Albani ne diskutimin rreth Sahihut te Ibn Khuzejmes (Sahih Ibn Khuzejmeh 3/214).
Besoj se eshte sqaruar perfundimisht pozita e ketyre dy haditheve te rreme qe kerkojne te ngrene ne menyre te pamerituar dicka qe nuk ekziston dhe qe eshte deklaruar historikisht se nuk ekziston vleresimi pozitiv i Mu'avijes.
Per me teper hidhini nje sy se ku e ka vendosur kete hadith Imam Ibnul Xheuzi El-Hanbeli ne librin e tij "El-Ilel El-Mutenahijeh fil Ehadith El-Uahijeh" 1/272.
Allahu eshte me i dituri dhe me i urti.
(citim)
Lavdet dhe Falenderimet i takojne Allahut, Zotit te boteve.
Paqa dhe Begatia e Allahut jane mbi zoterine tone Muhamedin, mbi Familjen e tij te paster, mbi shoket e tij te ndershem dhe mbi ata qe pasuan deri ne Diten e Gjykimit, e me pas:
Sic publikon Ibnul Xheuzij, Imam Ahmedi i eshte pergjigjur pyetjes se djalit te tij rreth Imam Aliut k.w. dhe Mu'avijes, se Aliu ka pasur shume armiq qe kane gjurmuar t'u gjejne ndonje turp dhe nuk kane arritur t'i gjejne asnje. Dhe i jane kthyer njeriut qe e luftoi duke sajuar kurthe ndaj Aliut. Ne kete menyre tregoi se c'sajuan per personin e Mu'avijes si vlera dhe merita, te cilat nuk kane asngje te vertete ne origjine.
Ashtu sic tregon edhe Ibn Haxher ne Fet'h por edhe Mubarekfuri ne Tuhfeh se per Mu'avijen ekzistojne nje sere hadithesh qe flasin rreth vlerave te tij, por asnjera prej tyre nuk provohet nga ana e zinxhirit te transmetimit. Kete qendrim kane edhe Is'hak ibn Rahwujeh (Rahawijeh) edhe Imam Nesaiju kategorikisht.
Nuk mbetet mbrapa ne kete aspekt edhe vete Imami i Vehabive, Ibn Tejmijeh, i cili ne Minhaxh 4/400 ose 4/231 pasi permend Librin e Mirvanisteve thote: Nje gurp njerezish sajuan vlera dhe merita per Mu'avijen dhe trasnmetuan edhe hadithe prej Pejgamberit per to e te gjitha jane genjeshtra.
Megjithate, ne ditet tona te rremujshme nuk ben habi te gjesh si Shejhu i Vehabive ne Hadith Nasrudin Albani i cili per te inkurajuar mez'hebin e tij nasibist dhe te tjere te te njejtit thes eshte munduar te mbuloje diellin me shoshe, kjo qofte edhe mbi barrat e kontradiktes se vetvetes ne klasifikimin e haditheve ne interes te Mu'avijes babait te Nasibizmit.
Fillimisht Nasir Albani klasifikon si Sahih hadithin e Umejr ibn Said qe thote: Mos e permendni Mu'avijen pervecse me te mira, sepse kam degjuar te derguarin e Allahut s.a.v.s. te thote: "O Allahu udhezo me te" [Sahih Sunen Et-Tirmidhij, 3/236, thote Albani: Sahih me ate para tij]
Mirepo fatkeqsisht per Nasir Albanin hadithi eshte Meudu (i shpikur) per shkak se ne transmetim gjendet Amr ibn Uakid, per te cilin vete Nasir Albani ka thene ne Daifin e tij 2/341: "Amr ibn Uakid, Metruk (i abandonuar) ashtu sic gjendet ne Et-Takrijb".
Gjithashtu edhe ne Sahihun e tij 1/457 Nasir Albani thote qe Amr ibn Uakid eshte Metruk.
E megjithate, hafizet e hadithit per Amr ibn Uakid kane potencuar se ai eshte Genjeshtar [shih Tehdhijb Et-Tehdhijb, 7/102]
Por le te shohim si duket fjala e Albanit kur thote: Sahih me ate para tij.
Albani e paraqet hadithin qe e transmeton Abdurrahman ibn Ebi Umejreh Merfu' "O Allah beje ate te udhezuar, udhezues dhe udhezo me te"
Ebu Hatim er-Razij sic gjendet tek Ilel El-Hadijth e te birit 2/362-363, thote: Adurrahman ibn Ebi Umejereh nuk e ka degjuar kete hadith nga Pejgamberi s.a.v.s.
Ndersa Ibn Haxher ne Tehdhijb 6/220 duke cituar Hafizin Ibn Abdilberr se ky Abdurrahman ibn Ebi Umejr: "Nuk provohet qenesia e tij Sahabi dhe nuk provohet Isnadi i hadithit te tij"
Linjat e ketij hadithit qarkullojne rreth Said ibn Abdulaziz, prej Rebi'ah ibn Jezijd, prej Abdurrahman ibn Umejreh.
Said ibn Abdulazizi ngaterrohet ashtu sic e ka konfirmuar edhe vete Nasir Albani. Biles Albani pretendon se ate e ka pasuar nje grup transmetuesish, por kjo nuk vertetohet, sepse kushdo qe deshiron t'i kthehet inspektimit te ketyre pasimeve sic i pretendon Albani ne librin e tij, do te shohesh se te gjitha qarkullojne rreth Said ibn Abdulazizit dhe ky ngaterrohej sic e konfirmon Ebu Mes'her, Ebu Daud dhe Jahja ibn Mu'ijn [shih Tehdhijb, Dhehebi, 4/54], sikurse e thame edhe me siper qe Albani e pranon ngaterresen e Abdulazizit ne Daifin e vet 3/393 dhe ne Sahihun e vet 2/647
Nje nga hadithet e tjera qe jane ne qarkullim dhe qe duan me cdo kusht t'i atribuojne Mu'avijes vlera dhe merita te profetizuara, eshte transmetimi: O Allah, mesoja Librin (Kur'anin) dhe shpetoje nga denimi".
Ky hadith nuk mund te provohet per disa arsye:
- Lutja "O Allah, mesoja Librin" eshte duaja e Pejgamberit s.a.v.s per Ibn Abbasin, sic gjendet tek Bukhariju 1/169, dhe kjo duket se eshte nderhyrje e nasibisteve duke e shtremberruar ate per Mu'avijen. Nuk percillet nga askush se Mu'avijeh ka qene Dijetar mbi Kur'anin, ajo qe dihet eshte se lutja i eshte detikuar vetem Ibn Abbasit, komentimet e te cilit kane mbushur faqet e Tefsireve, perkunder Mu'avijes i cili nuk njihet aspak ne kete hapsire.
- Kete Hadith e ka transmetuar Imam Ahmedi ne Musnedin e tij 4/127 dhe Imam Tabraniju 18/252, ashtu sic e ka publikuar Ibn Udej ne Du'afa' (Te dobtit) 6/2402 etj.
Ebu Hatim ka thene: "Po, Ebu Umer ibn Abdilberr ka thene rreth tij se eshte Mexh'hul dhe hadithi i tij Munkir (i papranueshem)".
Ebu Hatim ka cituar ketu te atin ne Xherh ue Et-Ta'dijl 3/75.
Po te shohesh ne transmetime, transmetuesit jane te gjithe Shami (nga Shami - bastioni i Nasibisteve) Ibn Zijadi eshte Shami, Junis ibn Sejf eshte Shami dhe Mu'avijeh ibn Salih eshte Shami, per te fundit ka thene Hafizi ne Takrijb "I sinqert, por ka iluzione", ndersa ne Tehdhijb 1/189 ka thene: Shkurtimisht, se c'kane thene per te: Jahja ibn Said El-Kattan nuk e pelqente ate, ndersa ne transmetimin sipas Ibn Mu'ijn: Nuk eshte i pelqyeshem (Merdij) dhe Ebu Is'hak El-Fezzarij ka thene: Nuk ka autoritet per t'u transmetuar prej tij, Ibn Ebi Khajthameh ka thene: Terhiqet shume pas hadithit te Ehli Shamit.
Dhehebiju ka folur rreth tekstit (metn) te ketij hadithi prej disa linjave te tjera ne Mizan 1/388 se ai eshte: Munkir shume (I papranueshem) dhe ne linja ekziston nje person anonim qe nuk dihet se kush eshte.
Kete hadith e ka klasifikuar Daif edhe vete Nasir Albani ne diskutimin rreth Sahihut te Ibn Khuzejmes (Sahih Ibn Khuzejmeh 3/214).
Besoj se eshte sqaruar perfundimisht pozita e ketyre dy haditheve te rreme qe kerkojne te ngrene ne menyre te pamerituar dicka qe nuk ekziston dhe qe eshte deklaruar historikisht se nuk ekziston vleresimi pozitiv i Mu'avijes.
Per me teper hidhini nje sy se ku e ka vendosur kete hadith Imam Ibnul Xheuzi El-Hanbeli ne librin e tij "El-Ilel El-Mutenahijeh fil Ehadith El-Uahijeh" 1/272.
Allahu eshte me i dituri dhe me i urti.
(citim)
Comments
Post a Comment