Skip to main content

Dr. Usama El-Az'hari: "Njohja e Qyteterimeve" vs "Perplasja e Qyteterimeve"

Ajo qe pergjate dekadave te fundit eshte bere e zakonshme ne mendimin e rrymave ekstremiste eshte ideja e perplasjes dhe konfliktit te paevitueshem, duke ushtruar perpjekje te medha per ta kthyer kete koncept satanik ne nje model te fese, ne menyre te te menduarit dhe ne nje prespektive te te kuptuarit te Sheriatit. Ngarkuan mendjet dhe ndjenjat e njerezve se te praktikuarit real te fese duhet me doemos te çoje ne perplasje. Kjo u shfaq ne librat e Hasan El-Benna, veçanerisht mesazhi i Konferences se Peste (se Vellazerise Myslimane - Ikhvan). Me pas u shfaq me gjeresisht ne librat e Sejjid Kutub, konkretisht "Nen Hijen e Kur'anit" etj.  Me pas u shnderrua ne nje aplikim mbreslenes tek ISIS (Daesh), Al Kaeda, Boko Haram, etj. prej rrymave Tekfiriste dhe Kriminale.

Dekadat dhe vitet e fundit u mbushen me kete ide te rrezikshme, prej te ciles rrodhi industria e produkteve intelektuale, qe dolen me forma ideologjish, qendrimesh, literaturash dhe sloganesh, te ngopura deri ne thellesi te skajshme me idene e perplasjes. 
Ideja e perplasjes ne fakt eshte ide e paster moderniste, eshte rezultat i nje diskursi filozofik qe ka rrenje, manifestime dhe produkte te ndryshme, e arrire ne esene e Samuel Huntington te titulluar "The Clash of Civilizations" (Perplasja e Qyteterimeve), qe perfaqsonte burimin intelektual te ish-presidentit amerikan George W. Bush.
Ai qe reflekton dhe mediton per kete fe te paster do te gjeje ne ajetet, hadithet, jurisprudencen, mendimin dhe civilizimin e saj se mund te iluminoje njerezit t'i terheqe e t'i parandaloje me çdo gje qe mundet nga perplasja dhe konflikti apo nga çdo gje qe çon drejt tyre.

Gjithkush prej nesh ketu mund te paraqese ajetin e mrekullueshem kur'anor, i cili artikulohet shpesh mes njerezve dhe i cili eshte bere nje nga fjalite kur'anore me te theksuara ne mase e qe thote: 
"O njerez, ne ju kemi krijuar nga nje mashkull dhe femer e ju beme popuj dhe fise, qe te identifikoheni. S'ka dyshim se me i nderuari nder ju tek Allahu eshte i devotshmi, Allahu me te vertete eshte i ditur, i mireinformuar". 
Ky ajet i mrekullueshem ka ardhur per te rrenjosur thelle nje prej normave hyjnore, ate te socializimit dhe prosperitetit njerezor, per te deklaruar nje prej kodeve te "Levizjes" se marredhenies ndernjerezore, e cila eshte rezultat i shtysave intelektuale, kulturore, filozofike dhe i zhvillimit te "Levizjes" se shkembimit te vlerave mes njerezve per te treguar perfshirjen e tyre pa perjashtim ne nje gjeneze te vetme njerezore dhe krijon per cdo njeri ne siperfaqe te tokes marredhenie gjenetike dhe afersie si pergjegjesi mbi cdokend mbi toke.

Mjeshtri dhe Shejhu Muhamed Ebul Huda  Er-Rifa'i Es-Sajadi ne vepren e tij te titulluar "Hadikatul Me'ani fi Hakikatu Er-Riham El-Insanij", thote se Kur'ani rrenjos nje koncept unik per te penguar mbisundimin e disave ndaj te tjereve, apo arrogancen e nje civilizimi mbi civilizimet dhe ndonje pushteti mbi pushtetin  per te ekzekutuar shtypjen, sundimin dhe diktatin mbi popujt e tjere.

Verseti kur'anor ka ardhur per t'i kumunikuar mbare njerezimit per nje gjeneze te perbashket; prolog i nje synimi madhor dhe qellimi te ndershem ne ardhje. Dhe i informoi ata se u ndane ne popuj e fise te grupuar ne toke, ku cdo komb u mevehtesua permes nje eksperience te hershme njerezore dhe historie te gjate, te mbushur me pervoja, dije, njohje, art, kulture dhe trashegimi shoqerore qe kane formesuar cdo komb pergjate shekujve. Kombet ne kete aspekt kane nivele te ndryshme, natyra e kulturave nder kombe jane te ndryshme, sipas orientimit dhe identifikimit te burimeve qe ka cdo komb, filtrimin e atyre burimeve dhe lidhjen ose jo te tyre me Allahun xh.sh.

Cdo komb ka natyren dhe specifiken perkatese. Per rrjedhoje trashegimia e indianeve ne natyren dhe burimet e saj dallon nga ajo e grekeve. Keto te dyja sebashku dallojne nga ajo e perseve e keshtu me rradhe te gjitha dallojne nga ajo arabe dhe nga ajo Islame, perderisa cdo komb ka natyre, identitet dhe burime perkatese.

Pa dyshim, qe cdo komb posedon trashegimi te dobishme per mbare njerezimin dhe pervoja qe vlejne per kedo, ashtu sikurse kane edhe shfaqje te trashegimise perkatese te perbere nga koncepte jo te drejta, ose doktrina dhe dogma pagane, ose qellime nacionaliste revanshiste dhe rraciste te cilat i diktojne si nje trend te vecante, duke impresionuar me to dijet dhe artin e tyre.
Prandaj Kur'ani vjen me kete ajet te mrekullueshem dhe ve ne dukje kete aspekt, me pas i drejtohet njohjes dhe identifikimit dhe e ka arranzhuar ate identifikim ne baze te ndarjes se njerezimit ne popuj dhe fise, per me teper duke i vene theksin njohjes dhe identifikimit si synim i ndarjes se tyre. Pra qellimi s'eshte ne njohjen qe ndodh mes dy individeve, por ne "Levizjen" e njohjes nderkombetarisht qe ndodh mes kombeve si qarkullim i trashegimive. E mes kombeve shkembehet arti dhe kultura, ne menyre qe kombet te aspirojne ne nje trashegimi te re, qe nuk e kane pasur me pare. E me pas zhvillohet emerimi dhe perzgjedhja prej cdo kombi, te dijeve dhe kulturave, duke pranuar disa e duke refuzuar disa te tjera, duke i shtuar e duke i perkryer.

Kjo ka ndodhur ne historine tone, kur tataret erdhen ne trojet tona me sulme barbare duke e kthyer gjendjen ne nje nga tragjedite me te medha te historise tone. Pas kesaj hidherimet u sheshuan dhe filloi etapa e njohjes, duke zbuluar secili komb tek tjetri ate qe i bashkonte. Per rrjedhoje mongolet ne njeren ane hyne ne Islam dhe myslimanet nga ana tjeter u mahniten pas urbanistikes dhe arkitektures mongole, aq sa edhe sot njihet si "arti mongol".

Pra, mesa duket Ligjevenesi i Madh erdhi me nje ftese universale ne njohjen mes kombeve dhe iu drejtua mbare njerezimit. Myslimanet kane patur mundesine qe ta rrokin kete ftese hyjnore e te themelojne nje koncept boteror te quajtuar psh. "Njohja e Qyteterimeve" ne vend te "Perplasja e Qyteterimeve", qe u ndertua mbi nje identitet dhe nje ideologji qe nuk njeh as Zot e as Profet, per rrjedhoje perceptimi i tij per boten dhe jeten eshte perceptim mbi perplasjen dhe konfliktin.
Ka qene prej mundesive tona qe prej shekujsh, te ftonim ne globalizimin e bazuar ne rrenjet, vlerat dhe identitetin tone. Ne do ta prodhonim ate, ose do te bashkepunonim me nje pjesemarrje te ndjeshme, e cila do te ofronte udhezimin e Kur'anit dhe parimet e tij tek te gjithe njerezit.
Shtoi kesaj se Kur'ani eshte me i larte se sa vlera e devotshmerise (takvase) qe eshte parameter dallimi mes njerezve e qe i zmadhon permasat e vlerave, kultures dhe moralit, i orienton njerezit ne teresi ne nje model te larte te marredhenies ndernjerezore, permes te ciles, ne njeren ane myslimani ka qellim poziten e tij tek Allahu xh.sh. dhe arritjen e pelqimit te Tij, e ne anen tjeter jo myslimani permes tij ka per qellim idealizmin dhe ngritjen ne pozite, mjafton kjo qe te trashegohet prej burimit te Kur'anit.

Perfundimisht, menyra e te menduarit qe nderton Kur'ani Kerimi ne mendje, fortifikon mendjen prej rrezikut te mundesise se rrjedhjes drejt ideologjise se perplasjes se pashmangshme, pervec se nese mendja devijojn dhe shnderrohet e verber dhe injoron udhezimin e qarte hyjnor duke i mveshur Kur'anit trille epshesh te erreta, pasive dhe konvulsive, derisa te arrije te shtremberoje fene e ta beje ate konfliktuoze, shkaterrimtare dhe perplasese ne nje kohe qe Allahu e ka shpallur meshire, humanizem dhe marredhenie ndergjerezore.

[perktheu: Alban Çuli Tetor 2016]


Comments

Popular posts from this blog

Irfan Makki "I Believe" [Download] full new R&B Islamic album

Irfan Makki "I Belive" 2011 full album Nasheed artist and songwriter Irfan Makki’s songs offer up vibrant imagery with the innocence of a child-like observer and the wisdom of an elderly man, blended with world beat percussion, South Asian rhythms and a distinctive urban R&B vocal style. A sensitive songwriter with a humble stage presence, Irfan has performed all over the UK, US, and Canada, sharing the stage with such artists and friends such as Dawud Wharnsby Ali, Zain Bikha, 786, and the US based hip hop group Native Deen. Born in Pakistan and migrating to Canada with his family as an infant, singer/songwriter Irfan Makki grew up within a community celebrating the diversity of cultures. Enchanted by dreams of utilizing his own voice in recitation and song, Irfan began to hone his own natural vocal talents. Throughout his teen years he immersed himself in the development of his unique musical style. The blessing of growing up against the multicultural city-scape of T...

Nga Bashkim Shehu: Leter nga ferri per Nexhmije Hoxhen

Leter nga ferri per Nexhmije Hoxhen Nga Bashkim Shehu Merr: Nexhmije Hoxha, Pularia e Laprakes Tirana, ALBANIA Zonje, Meqe nuk kam rruge tjeter per te sqaruar disa ceshtje me ju, po ju dergoj kete leter nepermjet gazetes "Korrieri". Si ndonja 2 vjet te shkuara, ju jam lutur, po nepermjet "Korrieri", qe te vertetoni se me cilat sherbime agjenturore ka qene i lidhur im ate, Mehmet Shehu, qe te mund te kerkoja pastaj prej shteteve perkatese pension si familje deshmori. Prandaj dhe e prita me interes botimin e kujtimeve tuaja ne faqet e gazetes me te madhe te Shqiperise, mirepo mbeta i zhgenjyer, duke pare se ishin nje perifrazim i zgjeruar apo konspektim talmudik i nje kapitulli te nje libri te burrit tuaj, botuar ketu e njezeteca vjet me pare.

Kreshnik Osmani: Plumbat e Sarajevës dhe pranvera arabo-amerikane

Nga: Kreshnik Osmani Me shumë interes dhe shqetësim dëgjova lajmin e atyre “pak” plumbave që vërshuan mbi muret e ambasadës amerikane në Sarajevë dhe prej tytës së një arme ballkanike me motive lindore u përpoqa të vjel lajme, prognoza e analiza psiko-sociale që dilnin të mbështjella plot afsh bashkë me tymin e së njëjtës tytë. Teksa i hedh një vështrim të ftohtë lajmit - për të qenë sa më realist - konstatoj me keqardhje se kjo histori është diçka më e thellë sesa çmenduria e pakontrolluar e një individi të dëshpëruar apo ekstremist. Rrufeshëm transportova vetveten për në Tiranë mbi “trenin” e ngarkuar rrëmujshëm me mendimet e mia të fundjavës dhe në përpjekje për të sistemuar të njëjtën rrëmujë u ula të hedh disa rreshta në kartë.  Nuk kam dëshirë ta mohoj se i shoqëruar prej imagjinatës time jo tërësisht të shfrenuar “u hodha në sulm” nëpërmjet perceptimit tim modest dhe tentova të fantazoj tekstin e kabllogrameve të rradhës prej selive diplomatike të Washingtonit në Ballkan, ...